Signum 2.0

Signum 2

Men det är väl inget nytt?
SingNum har ju funnits i många år!

Alldeles riktigt, men vi hoppas ändå att detta ska kännas som något nytt. Vi tyckte helt enkelt att det var svårt att hitta ett bättre namn, därför tror vi att detta kommer bli en ny och uppdaterad version av SingNum. Och vi hoppas att alla känner sig lika välkomna, både du som har varit med i SingNum tidigare och du som kommer med för första gången.

• Du som vill att körsång ska vara en del av ditt liv.
  • Du som tycker att körsång är viktigt i församlingens gudstjänstliv.
  • Du som vill uppleva gemenskapen i en kör.

Ung eller äldre/sopran eller alt/tenor eller bas… du behövs i denna kör! Vi kommer att sjunga 4-stämmig körsång och musikstilen kommer i första hand att vara jazz, visa och pop med kompgrupp. Det första vi kommer att öva in är ett antal nyskrivna sånger som går under samlingsnamnet Livssånger. Texten till detta verk är skriven av Cissi Glittvik och musiken är komponerad och arrangerad av Svenne Johansson.

Vi startar tisdag 22 augusti 19.00, och vi kommer att öva varje tisdag 19.00-20.30.

Om du vill vara med, vilket vi verkligen hoppas, ska du anmäla dig senast måndag 7 augusti. Anmäl dig till Anders Ekström, anders@ekstroms.org eller 0723 25 27 10. När du anmäler dig vill vi veta namn, mobilnummer, mailadress samt vilken stämma du sjunger.

Skriv redan nu in några datum i din kalender.

Helgen 7-8 oktober framför vi Livssånger i Hovslätt och Huskvarna.

15 oktober medverkar vi i en gudstjänst i vår egen kyrka som direktsänds i SR P1.

Välkommen önskar körledarna:
Victoria Bülow, Svenne Johansson, Lars Johannesson, Anders Ekström.